Wyrzućmy śmieci z lasu – wspieramy akcję #NoTrashNoTrace
Wrocławska firma Helikon-Tex właśnie wystartowała z akcją #NoTrashNoTrace (Bez śmieci – bez śladu) – a my mamy przyjemność wspierać ją w zakresie komunikacji. Cel jest szczytny, i to podwójnie – bo raz z organizatorami chcemy zachęcać Polaków do odpowiedzialnego spędzania czasu na łonie przyrody oraz wsparcia Ośrodka Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt „Puchaczówka”.
Sprawa jest smutna i poważna – bo choć o zaśmieceniu polskich lasów mówi się pod lat coraz więcej, to wciąż jest to ogromny problem. Potwierdzają to statystyki – w ubiegłym roku tylko z terenów leśnych zarządzanych przez RDLP w Radomiu usunięto 5 tys. metrów sześciennych śmieci, co przekłada się na 50 wagonów odpadów!
Śmieci zabijają
Śmieci w lesie czy parku narodowym często traktowane są przede wszystkim jako problem estetyczny – problem jest jednak znacznie szerszy i poważniejszy. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, co ich niechlujstwo robi dzikim zwierzętom – a np. puszki często oznaczają straszną śmierć chociażby dla zaklinowanych w nich jeży. Dlatego cieszymy się, że Helikon-Tex podjął ten trudny temat i nie podchodzi do niego tylko marketingowo – ale próbuje zmienić nasze myślenie. Jeśli moda na sprzątanie „wejdzie nam w krew”, to będzie to ogromny sukces nas wszystkich” – wyjaśnia Marcin Marzec z Ośrodka Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt Puchaczówka.
Dlatego właśnie Helikon-Tex zdecydował się włączyć w walkę ze śmieceniem w polskich lasach, górach, na plażach i równinach. Przez kilka miesięcy firma prowadzić będzie akcję edukacyjną, której celem jest pokazanie, jak bardzo drobne, codzienne działania każdego z nas mogą przyczynić się do ograniczenia tego problemu. W akcji owej wsparciem służyć będą przyjaciele i ambasadorzy wrocławskiej firmy
- Aneta i Marcin Marzec – twórcy Ośrodka Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt Puchaczówka.
- Paweł “Super” Supernat – specjalista od bushcraftu i survivalu, designer marki Helikon-Tex, współzałożyciel firmy Survivaltech.
- Adam Wajrak – przyrodnik, dziennikarz, fotograf, laureat wyróżnienia Bohater Europy tygodnika Time, przyznanego za obronę środowiska naturalnego.
Na potrzeby akcji powstały m.in. cztery filmy edukacyjne z udziałem ambasadorów (dwa z nich są dostępne już teraz, dwa kolejne zostaną udostępnione na początku i w połowie sierpnia).
- Śmieci w lesie – jak niwelować zagrożenia dla zwierząt (Adam Wajrak)
- Wsparcie leśnych ekosystemów. Jak dbać o bezpieczeństwo dzikich zwierząt w lesie? (Puchaczówka)
Helikon-Tex będzie również promował worek wielokrotnego użytku Dirt Bag, zaprojektowany właśnie z myślą o zbieraniu do niego śmieci podczas wędrówek i spacerów (w wariancie minimum – własnych, w wariancie zalecanym – wszelkich pozostawionych w lesie/górach/na wydmach etc.). 10 zł z każdego sprzedanego worka przeznaczone zostanie na wsparcie Puchaczówki.
Więcej informacji znaleźć można na oficjalnej stronie akcji oraz w serwisach społecznościowych Facebook, Instagram oraz Youtube.
Tabasco wspiera akcję w zakresie komunikacji – odpowiadamy m.in. za prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych, a także organizowanie eventów oraz kontakty z mediami i ambasadorami.