Akcja sprzedażowa zestawu fotograficznego Olympus OM-D E-M10 IIIS w social mediach popularnych blogerów
Olympus zwrócił się do nas z potrzebą wsparcia sprzedaży zestawu fotograficznego – aparatu OM-D E-M10 IIIS z obiektywem 45mm f1.8 dla profesjonalistów oraz ambitnych amatorów fotografii.
Efekty
Efekty akcji w postaci ROI przeszły najśmielsze oczekiwania – w ciągu 4 dni liczba sprzedanych zestawów blisko dwukrotnie przewyższyła założenia akcji. Posty prezentujące sprzęt i jego zalety dotarły do ponad 250 000 czytelników blogów i obserwatorów na Facebooku i Instagramie, pozytywnie wpływając na wizerunek marki, znajomość jej produktów oraz ich zalet. Fani entuzjastycznie przyjęli akcję – pod postem AniaMaluje na Instagramie zebrało się 6 756 polubień i 184 komentarze – wsparcie sprzedaży nie było więc jedynym osiągnięciem tej komercyjnej współpracy.
Podsumowanie podjętych działań
Pomysł akcji sprzedażowej oparliśmy na współpracy z dwojgiem blogerów (Aniamaluje.com oraz Pigout.pl), którzy z uwagi na poruszane tematy i swoje doświadczenia mogli obiektywnie przedstawić swojej publiczności sprzęt oraz jego zalety.
Piotr – autor bloga Pigout opublikował obszerny artykuł, w którym opisywał swoją „przesiadkę” z fotografowania smarfonem na wyższy poziom, z wykorzystaniem OM-D E-M10 IIIS.
AniaMaluje przygotowała post i serie Instastories na swoim Instagramie (141 tys. obserwujących).
We wszystkich treściach zawarte były linki i kody rabatowe, pozwalające fanom na kupienie sprzętu z atrakcyjnym upustem. Akcja trwała 4 dni.